RMC: gehandicapt stel moest lang wachten door boekingsfout

Vervoerder RMC betreurt dat Diana Tijtel en Gerard Konijn zaterdag voor de zoveelste keer urenlang moesten wachten om naar het ziekenhuis te worden gebracht. Bij het ophalen kwam de vervoerder niet eens opdagen. Volgens RMC kwamen zij zowel op de heen- als de terugrit veel te laat door een boekingsfout in het plansysteem.

Het gehandicapte stel was genoodzaakt om uiteindelijk met de metro naar huis te gaan, iets wat niet makkelijk is met de scootmobiel van Konijn. 'We vinden het vervelden dat we de klant niet goed van dienst hebben kunnen staan', aldus RMC vanavond.

Lees ook: RMC laat gehandicapt stel opnieuw in de steek

RMC schrijft in een reactie wel over voldoende rolstoelcapaciteit te beschikken, maar tijdigheid hiermee niet kan worden gegarandeerd. 'RMC signaleert namelijk een stijging in het aantal ritboekingen. Gelukkig zijn klanten over het algemeen tevreden over onze dienstverlening. De gemiddelde score is een 8', meent de vervoerder. RMC schrijft dagelijks klanttevredenheidsonderzoeken uit te voeren.

Om de dienstverlening te verbeteren, heeft RMC nieuwe voertuigen besteld. Ook wil de vervoerder kijken naar eventuele samenwerkingsmogelijkheden met andere partijen. 'Om zodoende onze klanten tijdig en correct te kunnen blijven bedienen.'

Vorige week werd bekend dat de Rotterdamse Mobiliteit Centrale een boete moet betalen aan de gemeente omdat de vervoerder te vaak te laat bij klanten is. De gemeente wil dat minstens 93 procent van de ritten op tijd is, maar in maart van dit jaar was dit nog geen 90 procent.